Playlists Afspeellijsten in je mediaplayer

Foutje van een softwarefabrikant, de mediaplayer ondersteunt geen asx bestanden evenals wvx etecetera. Deze bestanden bevatten scripts naar mms en http servers die wel mediacontent aanbieden maar niet direct als url in je mediaplayer kunnen worden afgepeeld.
 
Staan beschrijvingen om asx metafiles aan te maken.
Indian is op het briljante idee gekomen om deze metafile naar een .wmv bestand weg te schrijven en inderdaad nu slikt de mediapayer naast de gangbare extensies ook wvx en asx. Naast het eenvoudige script zijn er ook mogelijkheden om zelf banners , aanklikbare links etcetera in het script aan te bregen.
 
Details over het aanmaken van zo’n playlist vind je op het forum van Indian
 
Hieronder een voorbeeld van de playlist die ik vandaag  21-8-2005 draai:
 
 
 
<ASX version="3.0">
<ABSTRACT>playlist</ABSTRACT>
<TITLE>Playlist Muziek</TITLE>
<AUTHOR>Drs</AUTHOR>
<COPYRIGHT>VolkomenCut heeft niet het copyright</COPYRIGHT>
<ENTRY>
<REF href="http://www.click2music.it/asx/dido-herewithme.asx" />
<ABSTRACT>Dido here with me</ABSTRACT>
<Banner href = "">
</Banner>
</ENTRY>
<ENTRY>
<REF href="http://www.click2music.it/asx/dido-thank_you.wvx" />
<ABSTRACT>Dido thank you</ABSTRACT>
<Banner href = "">
</Banner>
</ENTRY>
<ENTRY>
<REF href="http://www.click2music.it/asx/pink_gettheparty.wvx" />
<ABSTRACT>Pink</ABSTRACT>
<Banner href = "">
</Banner>
</ENTRY>
<ENTRY>
<REF href="http://www.click2music.it/asx/christinaaguilera-beautiful.wvx" />
<ABSTRACT>CHA1</ABSTRACT>
<Banner href = "">
</Banner>
</ENTRY>
<ENTRY>
<REF href="http://www.click2music.it/asx/christinaaguilera-cantholdusdown.wvx" />
<ABSTRACT>CHA2</ABSTRACT>
<Banner href = "">
</Banner>
</ENTRY>
</ASX>
 
Dit bestand word met kladblok aangemaakt en opgeslagen als een *.wmv bestand
daarna ge-upload naar een server. Verdere details staan op het forum van Indian.
En omdat ik de lulligste niet ben natuurlijk ook voor de Turkse spacers:
teknik birimimiz, çalışmalarını büyük bir hassasiyetle yapmaktadır.
Yüksek donanımlı tesis, techizat ve yedek parçaya sahip olan ; profesyonel
mühendis ve teknisyen kadrosuyla Dünya ve Avrupa sürekli eğitime
tabii tutulmaktadır.
Dit bericht werd geplaatst in Entertainment. Bookmark de permalink .

6 reacties op Playlists Afspeellijsten in je mediaplayer

  1. willy zegt:

    Eeen goede middag Drs P !Bedankt voor de uitleg !Nog een fijne zondag gewenst !Groetjes Willy !

  2. Unknown zegt:

    Bedankt Drs. P!Mijn playlist werkte direct! Waardeer het zeer wat je doet.Groeten, Jasper

  3. Unknown zegt:

    Hier ben ik nogmaals..De link naar Indians forum werkt niet meer. Vermoedelijk zwaar overbelast door nieuwsgierige spacers…haha.. op mijn space heb ik Indian bedankt voor de truc. Niettemin goed van je dat je spacers via jouw log op de hoogte stelt!

  4. Unknown zegt:

    dit bedoel ik dus P super goede info hier samen met de andere heren zoals danny/rene/dennis/ jullie verdienen een Award.groet rob

  5. Just M zegt:

    hoi hoi ik wou je even zeggen dat je space erg informatief is en ik er veel aan heb maar de mediaplayer wil me gewoon niet lukken.Oke ik weet wel ik ben een beetje dom maar ik blijf het wel proberen.lief smarina verwey

  6. Sander zegt:

    hey ik wou ff zeggen dat uw space echt gaaf is en dat die media play list echt perfect werkt.veel succes verder met uw space.laterz, Elsido

Geef een reactie

