4 mei … nu 60 jaar gelden

Volkomen-Cut herdenktVandaag, en met name rond de klok van acht uur ‘s-avonds zal Nederland haar gevallen uit de tweede wereldoorlog 1940-1945 herdenken. Een goed gebaar , dat in deze tijd geplaats zou moeten worden naar alle onschuldige slachtoffers van oorlogs en mischien ook ander geweld. Dagelijks sterven duizenden mensen door een fenomeen dat alleen mensen elkaar aandoen. Als we écht zouden gedenken was het elke dag de vlag halfstok. Dit zou denk ik zinloos zijn. Want iets wat je elke dag doet wordt vaak zo gewoon. Je staat er dan niet meer bij stil.

Vandaar dat ik vanavond één minuut zal stilstaan bij alle onschuldige doden die bij onzinnige oorlogen vallen…..

Drs.P.

 

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en politiek. Bookmark de permalink .

8 reacties op 4 mei … nu 60 jaar gelden

  1. MoontjeNijmegen zegt:

    en helaas leren ze er nog niet van Dikke Knuf moontje

  2. Leandra zegt:

    Na zoveel duizenden jaren evolutie nog zo dom doen…..We kunnen mensen op de maan zetten, alleen fatsoenlijk met andere mensen op deze zelfde aarde omgaan blijkt wat moeilijker te zijn… lang leve de vooruitgang.

  3. Leandra zegt:

    getverderrie wat een raar tijdstip had mijn vorige briggie… als je het er om doet dan lukt het niet

  4. ann zegt:

    zat net ff naar de tijd van leandra te kijken en idd dat lukt je niet snel weer..blijven belangrijke datums 4 en 5 mei… en idd 4 mei is dan toch om alle mensen te herdenken die niet meer onder ons zijn.. ieder zjn eigen gedachteskus audreyenne ik vibreer niet met stem hoor doet me kiddie…

  5. Marian zegt:

    Hoi Ronald,ja het blijft inderdaad een dag om bij stil te staan,met net als hierboven ook aangegeven staat een herdenking aan alle mensen die door zinloos geweld ons ontvallen zijn,maar ook aan andere mensen………ieder zijn gedachten dwalen toch af……Liefs Marian

  6. Jeanette zegt:

    Hey Pee,Het is gewoon triest dat het nieuws tegenwoordig bijna alleen maar uit ellende bestaat en dat het zelfs een beetje vanzelfsprekend is geworden voor een hoop mensen. Ik blijf me nog altijd stug vasthouden aan een van de vele goeie dingen die mijn moeder altijd zei (en nog steeds zegt): Behandel de mensen zoals je zelf ook behandeld wil worden!Liefs Jeanette

  7. ஐ♥•·´¯°•-» 10a «-•°¯`·•♥ஐ zegt:

    mooi gesproken hoor!!!groetjes 10a

  8. Juf Kronkel zegt:

    Hier wordt ook steeds meer aandacht aan besteed! Moet ook wel om de jongere generatie de betekenis van het woord Vrijheid duidelijk te maken. Ik heb mijn leerlingen gedichten laten schrijven over vrijheid. Er zitten juweeltjes tussen hoor!

Geef een reactie

