Wat betreft Dictatoriaal regime spacesmsn!

Breaking news

Citaat

Dictatoriaal regime spacesmsn!

Lid van http://groups.msn.com/spacesmsn? Deze groep is bij de meesten van jullie waarschijnlijk wel bekend, dat is die groep van die leuke gatgets verzinnen voor op je space, zoals hoe je er muziekjes enzo op krijgt met HTML. Hardstikke fijn, hardstikke leuk. Tot ik deze mail kreeg van de beheerders van de groep:

BELANGRIJKE MEDEDELING 30/04/05: als je een space hebt, heb je ook een .NET-password. Het is ons bekend dat je dan een profiel aanmaakt of kan aanmaken. Daarom gaat vanaf nu gelden dat je dit profiel evenals je space openbaar maakt. Zet in je profiel een link (url) naar je space; dit kan in het reguliere veld maar ook bij een tekstveld. Drs.P. heeft zelf al het goede voorbeeld gegeven. Nee, je telnr woonplaats etcetera hoeven we niet te weten.
LET OP: pas dit zo spoedig mogelijk aan. Leden die hier niet aan voldoen zullen wij annuleren.
DIT is urgent !! Tevens  een link naar  zoals hieboven omschreven op je space is voorwaarde om deel te nemen. We beginnen volgende week met het verwijderen van leden, te beginnen die zich het eerst hebben ingeschreven.

Waarom deze regel: Een aantal mensen draagt leuke ideeen aan voor ‘spaces’, geef hen dan ook de credits, denk je zalmij een zorg wezen zoek dan een ander forum of groep waar je heerlijk kunt kopieeren.

Inderdaad, een nogal onvriendelijk stuk waarin ons spacers wordt opgedragen om veranderingen aan onze spaces te maken op straffe van verwijdering uit de groep. Ik vind dat ik zelf mag bepalen of ik een linkje naar hier maak of niet, het hele idee van een space lijkt me dat je zelf kunt bepalen wat erop staat. En dus pikt DutchDelight deze praktijken van spacesmsn dus niet. Op de groep las ik dat ik niet de enige was met klachten ten aanzien van het nogal dictatoriale beleid op spacesmsn. Maar helaas, de dicatoren van spacesmsn lieten weten dat discussie op dit punt uitgesloten was, en waagden het zelfs om mijn met argumenten onderbouwde protest te verwijderen van de groep, even als een aantal andere commentaren.

Inmiddels heb ik een aantal e-mails ontvangen met steunbetuigingen voor mijn protest, maar een ieder die het waagt zijn of haar mening bekend te maken op deze groep wordt verwijderd door het fijne trio Drs. P, Fiona en Kim (Loesje4711 is de vierde beheerder, maar dit is een raadselachtig pseudoniem voor de kennelijk schizofrene Drs. P). Deze types protesteren aan de ene kant tegen het strakke beleid van Microsoft maar hanteren zelf net zo’n beleid en kunnen de druk van het onderhouden van een groep blijkbaar niet aan.

———————————-

Commentaar de beste stuurlui staan aan wal. Drs.P. en Loesje4711 is genoegzaam bekend in de spacegroep.

Dit bericht werd geplaatst in Nieuws en politiek. Bookmark de permalink .

10 reacties op Wat betreft Dictatoriaal regime spacesmsn!

  1. ann zegt:

    zo dat was een heel verhaal….. kus… audrey

  2. Lins zegt:

    Beste.Door die site heb ik muziek op mijn site.Ontzettend bedankt !!!Echt waar.Heb van jullie veel geleerd.Een positieve knipoog zou ik zo zeggen ;)Groetjes.Ik heb nog wel 1 probleem.Ik heb tijdje geleden een lidmaatschap aangevraagd.De berichten kwamen in potsvak in op het adres van G-mail , MAAR ik moest mij eerst aanmelden op de site van msn.be met een ander e-mail adres. ( Mijn oud adres )Dan pas kon ik op de groups.msn.Dit was zeer verwarrend en spijtig.Dus heb ik lidmaatschap geannuleerd,en wilde me terug lid maken terwijl ik aangemeld was op G-mail adres ( mijn huidge adres dus )En nu komt het probleem : Probleem met e-mailadresHet ingevoerde e-mailadres is al gekoppeld aan een lid van deze groep. Elk lid moet een uniek e-mailadres hebben.Voer je e-mailadres opnieuw inMss kan jij mij "nog" eens helpen.Mijn algemene exuzes.

  3. caroline zegt:

    …is nooit alleen🙂 Nee dat weet ik! Deze stuurvrouw hoeft absoluut niet achter het roer, maar wil wel fatsoenlijk en redelijk behandeld worden, en niet (zoals mij en een paar anderen overkwam die kritiek hadden op het beleid in de groep) gewoon worden weggepoetst! Dat past absoluut niet bij het vrije karakter van internet in het algemeen en spaces in het bijzonder.

  4. Leandra zegt:

    Heb het origineel nog ff gelezen (heb ik ook in mijn postvak) maar volgens mij lees ik daar nergens in dat er een link in je space naar de spacesgroup MOET staan…. Er staat wel in dat je space en je profiel openbaar moeten zijn, en dat lijkt me in dit geval niet meer dan logisch.Daar er geen spacelinks meer zijn omdat niemand zich kennelijk aan de daarbij geldende regels kon houden lijkt het mij ook het simpelst om een link naar je space in je profiel te zetten… ook handig voor de mensen in je messlijst die msn7.0 nog niet gedownload hebben.Met 1004 (as we speak) leden kun je het niet iedereen naar de zin maken… en tsja als een van de beheerders je dan niet aan staat… das dan jammer…. dan is er nog altijd 75% vd beheerders over…. tenzij Drs.P/Loesje je niet ligt… dan heb je wel pech met je restpercentage van 50….Maar als ik zie wat voor gedram, gedrein en ander gezeik er op de spacesgroup voorkomt……. tsja… volgens mij is het nog altijd vrijwilligerswerk en hebben mensen ook nog een leven buiten spaces cq spacesgroup om, dus dan moet er gehakt worden, en waar gehakt wordt… vallen spaanders.Zo, ik ben ook weer ff uitgeluld.

  5. Marielle zegt:

    Peetje,Waar zijn jullie nu mee bezig?! Hier snap ik inderdaad ook geen biet van.En moet dus zeggen dat ik het volkomen eens ben met DutchDelight…Het is zo’n beetje als alle opgedane kennis vanaf mn jeugd vergezellen met naam en toenaam van leraar, lerares, boek, tv-programma, ouders enz.Dat je het vraagt ok.. maar verzoekt met de mededeling de personen te verwijderen die dit weigeren…??Zeg nou zelf…

  6. Marielle zegt:

    Zie mijn reactie op de jouwe in mijn spaceMaar hey – laten we er geen vete van maken hè!😉

  7. caroline zegt:

    Wijze woorden van Empower! Vetes zuigen en zijn nergens goed voor, maar meningen uitwisselen moet kunnen hey Peejtje! Ben trouwens bang dat Leandra haar mail toch nog even wat beter moet lezen anders loopt ze ook de kans om verwijderd te worden!

  8. kippie zegt:

    EN IK STA TOCH AAN JULLIE KANT WHAHAHAHAHA VAGE SHIT COBY………

  9. Juf Kronkel zegt:

    Ik heb me geloof ik ooit aangemeld, maar ik lees mijn mail op dat adres nooit, en ik maak verder ook geen gebruik van de space-group, maar ik vind wel dat iedereen het recht heeft om dingen privé te houden, dus dat ben ik ook met Dutch eens.

  10. edda zegt:

    Hoi drs PNaar aanleiding van die brief had ik ook een vraag.Ik heb dus in mijn Profiel een link naar mijn eigen MSN Commetje staan. Ik kan daar geen 2de of 3de link toevoegen.Ik prefereer om mijn MSN com als link te hebben ipv mijn Space…Hoe illegaal word ik dan beschouwd binnen de groep van MSN SPacers? Gaat mijn dissidentie leiden tot een welgemikte virtuele trap onder de ruimbemeten billen, of wordt mijn ongehoorzaamheid liefdevol door de vingers gezien? Met een knuffel van een kookheks in verwarring….

Geef een reactie

