Pronken met andermans veren.

PauwAUW Bijna iedereen kent het wel (en sommigen doen het…). Je bedenkt iets, laat er wat van los tegenover anderen. Een leuk idee, een goede vinding, iets leuks gekocht op aanraden van je vriend(in). En dan hoor/lees/zie je opeens via via, dat die persoon het allemaal ‘zelf’ zo mooi bedacht heeft. Managers schijnen hier erg veel hun voordeel te doen ter meerdere eer van eigen glorie. Helaas deze mensen zullen niet naar jou refereren. Ik weet het, het is zo oud als de weg naar Rome, toch steekt het telkens weer. Ik bedoel maar wees eerlijk naar jezelf, pas dan verdien je die pluim in je reet ! Voor mensen die dit lezen en denken waar wauwelt .P over is het helaas te laat. Zij hebben reeds een ego dat louter en alleen uit andermans veren bestaat. Gelukkig zijn er toch nog mensen die refereren naar een ander, waar zij een idee hebben opgedaan. Ik op mijn beurt zal altijd proberen de ‘credits’ van een ander te respecteren.

 Drs.P. Auw !

Naschrift:  eigenlijk had hier de quote van donderdag moeten staan.

Dit bericht werd geplaatst in Column. Bookmark de permalink .

22 reacties op Pronken met andermans veren.

  1. Juf Kronkel zegt:

    Ben benieuwd…

  2. Lauren zegt:

    hoi hoi,Erg leuke website!! ik ben er wel eventjes mee zoet geweest.. erg leuke items en weblogs..Complimenten..kiss Lauren

  3. Marielle zegt:

    ben het hélemaal met je eens!(zo.. kijken of deze zin morgen héél erg is)😉

  4. Peggy zegt:

    Surprise me!!!!!!!!!!!!!!Grtz Peggy

  5. ann zegt:

    hmzz nog geen verandering maar ja ben ook wel vroeg grinn….

  6. ann zegt:

    dit stond er net nog niet…

  7. balling zegt:

    Heeeeeel herkenbaar , helaas ik vrees dat dit niet veranderd. Toch leuk dat je het even aankaart !

  8. ann zegt:

    nee klopt maar er staat 17 maart boven je blogje en mijn reactie is van 18 maart vandaar grinnn…veel sportplezier grinn….. ik ga shoppen.. :-))

  9. Judithjuh zegt:

    HEy hoi,Ik zag dat je je spaces bijgewekt had, dus ik d8 neem ook ff een kijkjuh!Het ziet er erg leuk uit en je hebt er veel dingen in staan! Leuk, dan valt er tenminste nog wat te toen!En je blog, je hebt helemaal gelijk!! Jammer dat er zo weinig mensen eerlijk tegenover hun zelf zijn! Ik ken er ook een aantal! Bij ons is het daardoor zelfs tot een breuk gekomen tussen familie!! En het erge is ze willen het NIET in zien !!Kom gerust ook eens op mijn spaces kijken!Groetjes Judith

  10. Marielle zegt:

    Hey! Dit is míjn tekst!:P

  11. Irene zegt:

    Ben inderdaad altijd weer benieuwd wat je nu weer verzonnen hebt….dus ik ben benieuwd..Groetjesss,Irene.

  12. Marian zegt:

    Hoi Ronald,die Spaces zijn ‘s-avonds amper bereikbaar!!Mooi item heb je weer aangekaart,erzijn maar weinig mensen eerlijk zijn en pronken inderdaad met andermans veren……….ik wens je alvast een goed weekend toe,en als er iets is laat je me het weten,afgesproken??Kissss Marian

  13. anita zegt:

    Kom je even een fijn weekend wensen,groetjes anita

  14. caroline zegt:

    onvervalst stukje frustratie??

  15. Unknown zegt:

    Yes! Ik ben weer begonnen.De deadline had ik al vastgesteld toen ik ermee begon.Dan is de therapie die ik volg afgelopen….Het verhaal bevat straks dus alle onderwerpen die ik in mijn therapie behandel.Enneh, op welke veren doel je in dit stukje?Claim your fame!

  16. Unknown zegt:

    Heb EDITSpace nu ook in mijn linklijst toegevoegd.Ik las de mededeling van een verbitterd man…Is het niet een enorm pokkewerk om alle leden van je SpaceMSN-group van een login te voorzien?En hoe kom je dan aan nieuwe leden?

  17. Juf Kronkel zegt:

    Hahaha, dat is inderdaad heel irritant. Ben tijdens mijn studie doodgegooid met bronvermelding, dus ik vermeld zelf meestal netjes waar ik iets jat! Kinderen doen het trouwens al, kletsen papa en mama na en doen net alsof ze zelf iets verzinnen

  18. Bobbels zegt:

    ´t Ergste is wel dat je iets ventileert en dat het een half uur later door een ander tijdens een vergadering, waarbij jij zelf ook aanwezig bent!!!!! naar voren wordt gebracht. Ben toen echter ontploft. Betrokkene doet dit nu alleen nog met andere collega´s, LOOOSER!

  19. Jeanette zegt:

    Bijzonder ergerlijk is dat inderdaad. Helaas zijn maar weinig mensen origineel. Wat je schrijft over managers komt me bekend voor (niet allemaal trouwens): als dingen goed gaan doen ze net alsof we het allemaal aan hun briljante geest te danken hebben, maar als het fout gaat hebben anderen het natuurlijk gedaan. Maar… het zat je wel hoog geloof ik – verder alles wel goed?Groetjes Fiona🙂

  20. Peggy zegt:

    Hoe zeggen ze dat ook alweer?"Beter ‘goed’ gejat dan slecht verzonnen". Ben het met je eens, walgelijke praktijken!!!Toedeledoki !(ook gejat trouwens van Jeroen uit Jan, Jans en de kinderen).Grtz Peggy

  21. Marielle zegt:

    Toedeledoki van Jeroentje? Die zei toch Hoi Pipeloi?Bij toedeledoki denk ik aan dat ijskonijn uit de jury van Idols(Goed… ik wijk af van de materie geloof ik)😛

  22. Peggy zegt:

    Hé Empower, jij bent wakker!! Dat klopt was ook ’n grapje..wilde zien of ’t iemand zou opvallen!

Geef een reactie

