Palm-Pasen

Volkomen-CutDeze week zullen veel kinderen (soms gedwongen), zich weer door de straten begeven om een passionele tocht te houden.

Persoonlijk houd ik wel van wat folklore, maar een paar dingen zitten me dwars. Waarom wordt de ‘drogebrood-haan’ op zo’n gruwelijke wijze gespiest… Bovendien hanen leggen volgens mij helemaal geen paaseieren, dat doen de hennen toch ? Als ik goed ben voorgelicht.

Maar waar ik nog altijd mee zit is het volgende: In ‘mijn tijd’ verblijdden wij de buurt door gezamelijk het volgende ‘lied te zingen’;

Palm, palm pasen

de wind die komt uit Vaassen

als die niet uit Vaassen komt,

dan komt die van Jan-Klaassen..

Het lijkt me sterk, dat heel Nederland ‘Vaassen’ kent dus …

Ter info Vaassen is een dorpje op de Veluwe.

Naschrift: volgens mij weet Carla de origenele tekst🙂 palm palm pasen ei koerei,
over ene zondag eten wij een ei.
of zoiets…. Niet dat die tekst zo zinnig is haha

Dit bericht werd geplaatst in Amusement. Bookmark de permalink .

11 reacties op Palm-Pasen

  1. Carin zegt:

    ’t zal wel naief van me zijn hoor, maar ik heb altijd gemeend dat de paashaas die eieren legde!

  2. Carin zegt:

    Potverdomme, wat lijken we toch op mekaar! haha!

  3. Marielle zegt:

    🙂 en wát heeft Jan Klaassen te maken met pasen?!en dan die wind??… Of legt de paashaas (of de paashen) windeieren?

  4. Irene zegt:

    uh ja ..goeie vraag…

  5. ann zegt:

    op mijn pc komen de schapen gewoon te voorschijn hoor grinn…erg logisch liedje die palm palm pasen.. gelukkig hebben wij die traditie niet hier.. dus ik hou het gewoon bij kippetje tok.. tok tok tok.. :-))))

  6. ann zegt:

    hahahahahah leuk… na kan je de tekst zo leren hoor zit helemaal in de paas sferen :-))))))ahhahahahahhahaha

  7. Carin zegt:

    hehe…. mijn kwartiertje is om…… kan ik aan de slag hier!!! misschien dat ik ook alvast wat paastakjes tevoorschijn tover!

  8. Leandra zegt:

    Dus: De Paashaas is eigenlijk Jan Klaassen en die woont in Vaassen?? Tjsa… dat verklaart dat JK zo lekker naief kan zijn, daar in Vaassen gebeurt natuurlijk nooit wat.Behalve als die storm daar los barst en JK in Paashaas outfit het land ingeblazen wordt.

  9. Carla zegt:

    palm palm pasen ei koerei,over ene zondag eten wij een ei.of zoiets…. dat zingen onze kids als ze met hun paastak een rondje door de buurt maken…….We gaan inderdaad de herfst tegemoet in Australie, mja dan schijnt het 24 gr te zijn of zo… dus de temperatuur die we ons voor de zomer in nederland wensen hahaha.Groetjes Carla

  10. anita zegt:

    Soms is het zo lekker als je blonT bent😛

  11. Peggy zegt:

    Doe ff normaal!!! Natuurlijk weet ik waar Vaassen ligt!!! Kom nie uut ’n ei!!!!!!!!!Grtz Peggy

Geef een reactie

