Jullie durven niet he :P

CITO-TOETS 

 Ja , ja… Dat is weer blokken he
 
Maar goed Drs.P. heeft ook aan jullie gedacht dus een kleine rekenopgave:
 
De volgende gegevens worden gegeven:
Pi=3,14
De aarde doet er exact 365 dagen over om in een jaar rond de zon te gaan.
Het duurt exact 8 minuten voordat het zonlicht uit de kern van de zon de kern van de aarde zal bereiken.
 
Bereken met welke snelheid de AARDE rond de ZON draait, het antwoord afronden op hele kilometers per uur.
 
Nou als dat geen makkie is
Mail het antwoord binnen 3 dagen naar mij , oh mijn email-adres staat in
 
Succes gratis aspirientje erbij.
PS Ga uit van een cirkelvormige baan dus geen elips  (correctie stond eclips :s)

 

Dit bericht werd geplaatst in Amusement. Bookmark de permalink .

5 reacties op Jullie durven niet he :P

  1. Jolene zegt:

    mwah ik heb het antwoord allang🙂

  2. Marielle zegt:

    ts, ik ook;-)

  3. caroline zegt:

    je bedoelt een elips, geen eclips… geen wonder dat ik er niet uit kwam😉

  4. caroline zegt:

    ALs ik het antwoord moet afronden op 1 km per uur… dan is het antwoord dus 1 km per uur. Anyway nou heb ik het antwoord helemaal uitgerekend, en afgerond op hele km per uur, en nou kan ik je e-mail adres niet vinden want ik ben geen lid van die spacegroep…

  5. caroline zegt:

    haha sorrie voor al mijn op en aanmerkingen, het viel me gewoon op… Ik heb het antwoord nu maar op m’n eigen webspace gezet, kom maar kijken of het goed is dan… by the way, je bent helaas niet nummer 1000

Geef een reactie

